Покупка предприятия в кредит
Теперь можно купить
прибыльную компанию
в кредит!
Специальные условия
кредитования
от ИнтерКредит!

ИнтерКредит » Политика и бизнес » Законы о бизнесе

Роль діловодства на підприємстві

 / Источник: intercredit.com.ua
Яку ж роль відіграє діловодство на підприємстві? Спробуємо дати відповідь на це питання.


Діловодство - це наука, призначена для узагальнення та систематизації документообігу на підприємстві. Якщо підприємство за чисельністю належить до великих структур, обов`язки по діловодству можуть бути покладені на директора з кадрової служби. Малі та середні підприємства обмежуються такими посадами, як секретар або офіс-менеджер, який слідкує за дотриманням законодавчих вимог країни при прийомі на роботу нових працівників або їх звільнення. Як вже зазначалося, на великих підприємствах можливе створення відділу кадрів, начальник якого безпосередньо підпорядковуються керівнику фірми.

На таких підприємствах, де створення відділу кадрів є недоцільним, керівник підприємства за допомогою наказів назначає особу, яка відповідатиме за ведення кадрової документації. Діловодство регулюється господарським кодексом України, що визначає організаційну структуру підприємства та правила внутрішнього трудового розпорядку. Обов`язковим для зручності ведення документообігу є наявність на підприємстві штатного розпису працівників.

Діловод зобов`язаний заключити з працівником трудовий договір загальноприйнятого зразка, сторонами якого є найманий працівник та власник підприємства, установи або організації. В кодексі законів про працю України зазначено, що тривалість щоденного робочого дня, порядок прийняття та звільнення працівників, основні правила та обов`язки працівників та власника підприємства, робочий час та його використання. Діловодство включає в себе оформлення та кругообіг таких документів, як трудова книжка ( якщо особа влаштовується на роботу вперше - то документ, що підтверджує останнє заняття), диплом або військовий квиток. Також новий працівник повинен подати паспорт, документ про освіту та медичний висновок про стан здоров`я. Діловод приймає заяву на прийом про роботу та оформляє трудовий договір в двох екземплярах. Працівник повинен ознайомитися з правилами трудового розпорядку підприємства. Також можливе укладання колективного договору між власником та уповноважим ним органом і органом, що діє від імені трудового колективу. Діловодство кадрової служби також регулює проведення переговорів і укладення колективних угод на паперових носіях. Звісно у кожного підприємства повинен функціонувати архівний відділ, створений для збереження документації на певний термін. 

Як бачимо, діловодство відіграє одну з найважливіші ролей в створенні та функціонуванні підприємства, виконуючи функцію сполучної ланки між різними відділами організації.